HANDELSVILLKOR FÖR BYSOFIESØNDERBY
BySofieSønderby
Dalgasvej 2
6800 Varde
Tel.: (+45) 22766800
CVR/VAT: DK43291203
JULKLAPPAR 2025
Julklappar köpta efter 1. november 2025 har förlängd returperiod.
Det är möjligt att returnera julklappar köpta efter 1. november, fram till 6. januari 2026.
Kom ihåg att notera i varukorgen att det är en present.
BETALNING
DANMARK:
BySofieSønderby (DK) tar emot betalning med VISA/Dankort, Mastercard och MobilePay.
Alla belopp för DK är i DKK och inkluderar moms.
SVERIGE:
BySofieSønderby (SE) accepterar betalning med VISA och Mastercard.
Alla belopp för SE är i SEK och inkluderar moms.
Betalningen debiteras först från ditt konto när varan skickas.
Vi använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokoll. Det innebär att andra inte kan läsa dina uppgifter.
LEVERANS
Ditt paket skickas vanligtvis inom 1–2 arbetsdagar efter beställning.
DANMARK:
Vi skickar paket inom hela Danmark (förutom Färöarna och Grönland) till fraktpriser från 39,00 DKK. Dina varor skickas med GLS.
Vid köp över 599,00 DKK levereras beställningen kostnadsfritt till en paketbutik.
Leverans inom Danmark med GLS tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar.
SVERIGE:
Vi skickar paket inom hela Sverige mot en fraktavgift på 70,00 SEK. Dina varor skickas med PostNord.
Vid köp över 799,00 DKK levereras beställningen kostnadsfritt till paketbutiken.
Leverans inom Sverige med PostNord tar vanligtvis 2-4 arbetsdagar.
Varorna levereras till den paketbutik/adress som anges vid beställning.
På speciella dagar (t.ex. Black Friday) och helgdagar (t.ex. jul) kan leveranstiderna vara något förlängda.
Vid skadade och/eller förlorade varor är det ditt ansvar att uppmärksamma oss på detta. Vi uppmuntrar dig att kontakta kundtjänst så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet.
AVBESTÄLLNING OCH RETUR
Du har 14 dagars ångerrätt på varor som köpts i vår webbutik.
Perioden beräknas från den dag du mottager paketet.
DANMARK:
Du betalar 49,00 DKK för att skicka tillbaka ett paket till oss.
SVERIGE:
Tyvärr har vi för närvarande ingen returportal för Sverige. Du måste därför själv ordna med att returnera ditt paket till oss.
Vi accepterar endast returpaket som skickas direkt till vår adress. Vi hämtar inte paket från paketbutiker.
Det är också möjligt att leverera paketet personligen under våra öppettider (kan inte levereras till vår brevlåda).
Obs: Vi rekommenderar INTE att du köper returfrakt från DAO, då paketen ofta vidarebefordras till en paketbutik, eftersom de levererar utanför våra öppettider. Vi hämtar inte dessa från paketbutiker.
GÅVOR I ALLMÄNT:
En förlängd returperiod medges för presentköp. Presentdatumet kan dock vara maximalt 30 dagar från beställningsdatumet.
I anteckningsfältet i varukorgen kan du skriva presentdatumet för att säkerställa denna förlängda returperiod.
Om detta inte anges har du 14 dagars returrätt, som vanligt.
När du returnerar en gåva, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@bysofiesoenderby.dk .
ERSÄTTNING:
Vi byter inte returnerade varor. Du returnerar som vanligt och måste sedan beställa en ny vara.
RETURVILLKOR:
– 14-dagars returperioden har följts.
– Varan är oanvänd och 100 % ren (ingen parfym, smink, röklukt eller liknande).
– Varan har intakta etiketter/etiketter och är prydligt vikt.
– Om varan tas emot och inte ser ny ut, på grund av smink, parfym etc., betalar du för att få varan skickad tillbaka till dig. Pengarna återbetalas inte.
FÖR DANSKA KUNDER - VID RETUR AV VAROR GÖR DU FÖLJANDE:
– Köp returfrakt här. Du kommer att få ett e-postmeddelande med en retursedel, fraktetikett och QR-kod.
– VIKTIGT : Bifoga en plocksedel (eller eventuellt en retursedel) med ett synligt ordernummer.
– Packa din returvara säkert. Kom ihåg att det inte får finnas några andra synliga fraktetiketter på ditt paket.
– Lämna paketet i din paketbutik, eventuellt med hjälp av QR-koden.
FÖR SVENSKA KUNDER - RETUR AV VAROR GÖRS ENLIGT FÖLJANDE:
Köp din returfrakt från ditt föredragna fraktföretag. Vi rekommenderar att du skickar med spårning, eftersom du ansvarar för paketet tills vi mottagit det.
– VIKTIGT : Bifoga en plocksedel (eller eventuellt en retursedel) med ett synligt ordernummer.
– Packa din returvara säkert. Kom ihåg att det inte får finnas några andra synliga fraktetiketter på ditt paket.
OM DU INTE VILL KÖPA EN ETIKETT GENOM OSS, SKICKA TILL:
StadSofieSønderby
Dalgasvej 2, 6800 Varde, Danmark
(+45) 22 76 68 00
info@bysofiesoenderby.dk
Vi accepterar endast returpaket som skickas direkt till vår adress. Vi hämtar inte paket från paketbutiker.
Det är också möjligt att leverera paketet personligen under våra öppettider (kan inte levereras till vår brevlåda).
Obs: Vi rekommenderar INTE att du köper frakt från DAO, då paketen ofta vidarebefordras till en paketbutik, eftersom de levererar utanför våra öppettider. Vi hämtar inte dessa från paketbutiker.
Vi rekommenderar alltid att paketet returneras med spårning så att du kan följa paketet tills det når oss. Paketet är ditt ansvar tills vi har mottagit det.
NÄR FÅR DU TILLBAKA PENGARNA:
När paketet har mottagits av oss behandlar vi det så snart som möjligt, dock senast 10 arbetsdagar efter att vi mottagit det.
Ditt saldo återförs till det kort som ursprungligen betalade för beställningen.
Beloppet kommer att finnas tillgängligt på kontot inom 2–7 arbetsdagar efter att den returnerade varan behandlats.
EJ HÄMTAT PAKET:
Du kan inte avbryta ditt köp genom att inte hämta ditt paket i paketbutiken.
Om paketet inte hämtas ut anses det vara returnerat av dig – och vi förbehåller oss rätten att fakturera dig för retur- och omleveranskostnader.
Se vår Villkor här.
KLAGOMÅL
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt den danska köplagen.
Det finns 3 års reklamationsrätt enligt den svenska köplagen.
Garantirätten gäller för material- och/eller tillverkningsfel. Naturligt slitage och fel som uppstår på grund av felaktig behandling/användning kan inte betraktas som fel.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet/defekten, d.v.s. du måste kontakta oss omedelbart efter att tillverkningsfelet upptäckts.
BySofieSønderby täcker returkostnaderna genom att skicka dig en returetikett, som endast kan användas för den vara du reklamerar på.
HUR MAN GÖR DET:
Skicka ett e-postmeddelande till info@bysofiesoenderby.dk med ordernumret och ett bifogat foto av varan, där felet tydligt framgår.
Om varan returneras utan att vi fått ett e-postmeddelande om felen och defekterna, anses felet ha uppstått hos kunden.
Du kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen.
KLAGOMÅLSALTERNATIV
Om du har ett klagomål gällande någon av våra produkter kan du skicka ett klagomål till: info@bysofiesoenderby.dk
Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden www.arn.se
PRISER
På BySofieSønderby förbehåller vi oss rätten att göra eventuella fel i våra angivna priser.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående samtycke.
Reservationer görs för slutsålda varor.